Skal innovation = "disruption"?

Innovation tager mange former og gennemføres både i og udenfor egen virksomhed. I et eget annoncetillæg til Berlingske, maj 2016 sættes fokus på temaet ”Disruption” (Innovation).

”Disruption (på dansk afbrydelse, forstyrrelse, sammenbrud eller opløsning) dækker over ’noget nyt’ der er så overlegent i forhold til ’det gamle’ at dette omgående forsvinder ud i glemslen”, v/Michael Fahlgren. 

I sin nye bog ”Disrupt eller Dø” beskriver Tune Hein fænomenet således: ”Disruption er en hurtig og livstruende ændring af dine forretningsvilkår”…… ”Det sker lige uden for din gadedør! Her er gratisaviser, delebiler, lavprisselskaber, tandlæge-kæder og netejendomsmæglere, der kæmper for de etablerede spilleres markedsandele og kunder”……. ”Så disruption vil også banke på hos dig før eller siden. Derfor er det vigtigt for enhver leder at kunne se mønstrene i kaos” (fra Annocetillæg Berlingske ’Den Moderne Leder’ Maj 2016,  artikel side 28).

House of Helix tror ikke nødvendigvis, at alt disruption er god disruption. Hvert tiår kendetegnes af nye ledermantra….. Og når man, som vi, har været med på en del af disse tiår, kender man også til en række forskellige, og alle på sin måde innovative bidrag til en dygtig leders værktøjkasse (ex. ’Blue Ocean strategy, https://www.blueoceanstrategy.com/ og ”Ideation”). HOUSEOFHELIX udfordrer dig og dit team. Sådan kommer I frem til en fælles forståelse af hvilke elementer som er nødvendige for at identificere, arbejde med og videreudvikle jeres helt unike DNA. For at komme helt til kernen i dette, må man have været gennem alle faciliteringsprocesser i ’Helix Winner Wheel’.

Kendte dilemma løst med en anderledes radikal facilitering

House of Helix udfordrer dig og dit team, så I får en fælles forståelse for de elementer som er centrale i jeres DNA. Gennem en facilitering, som blandt andet omfatter vores 4 værktøjer, lærer I at ‘læse’ jeres unike DNA, og I vil blive udfordret til, hvordan I sammen kan raffinere og forbedre dette DNA fremover. House of Helix hjælper jeres team med at fokusere alles motivation og kompetencer på ‘LIGE NU’. I lærer at bruge et fælles udviklingssprog, som er meget visuelt, og derfor en fordel at anvende når individer med forskellig baggrund og kompetence skal kunne arbejde effektivt i samme retning. Innovations- og udviklingsforskning konkluderer, at morgendagens vindere er god til dialog og god til at dele. Alle House of Helix værktøjer bygger på disse principper.