STEEN PEITERSEN
CEO & PARTNER

BUSINESS DNA:

Strategy - Management - International Sales - Production and Doing Business.

En tydelig leder med en stærk udviklings- og salgsbaggrund. Mine gode resultater skaber jeg ved at arbejde i ’’udviklingsrummet’’. Mit fokus er at skabe værdi for samarbejdspartere – internt som hos virksomhedens kunder og samarbejdspartnere.

Jeg har en stor og bred erfaring i opbygning og betydningen af langvarige relationer, som er medvirkende til at skabe en platform der giver vækst.

Min arbejdsstil er struktureret og målrettet. Det er væsentlig for mig at skabe lønsomme resultater, for såvel medarbejder, kunder og på virksomhedens bundlinje.

Som leder er jeg motiverende og involverende, men bestemt også handlingsorienteret, hvilket er medvirkende til at give et positivt og åbent arbejdsmiljø, samt en kultur der er i løbende udvikling.

Min store erfaring i udarbejdelse og implementering af strategier, gør at jeg navigerer klart og tydeligt imod de opsatte mål. I udviklingsprocesser er jeg en god og kompetent sparringspartner, for såvel medarbejdere som på ledelsesniveau.

ERHVERVSERFARING

CEO House of Helix 

Underviser på Cphbusiness: International markedsføring, entrepreneurship for vores internationale studerende.

EJER OG DIREKTØR PeitersenUtvikling (egen interim konsulentvirksomhed i Midt-Norge) Mine roller:  Gå ind i organisationer med akutte behov for ændring (marked/kunder/organisation/rutiner/ personale, lønsomhed/likviditet/soliditet).

Nogen aktuelle interimopgaver:

  • Centerleder i Hjorten Kjøpesenter AS (www.hjorten.no).

  • Bestyrelsesformand og derefter  Adm. Dir  i Møbelhuset Hitra AS (www.fagmobler.no).

  • Turistchef i Destinasjon Trøndelagskysten AS.

  • Diverse bestyrelsesposter i private og halvoffentlige virksomheder.

  • Direktør i stiftelsen ÆGIR-norsk havbrugsmuseum.

  • Daglig leder Hitrahallene A/L.

IVÆRKSÆTTER i aktieselskab med 5 ejere Nettpro AS (Norge).
Aktivitet: Tilbyde produkter og tjenester/support inden for ordinære IT hardware og software. 

SALGSDIREKTØR Terra Seafood AS (Norge).
Mine rolle: Norges 5. største eksportør af fisk og skaldyr med en omsætning på NOK 800-850 mill. Salgsorganisation: 8 markedschefer (7 sprog), kvalitetschef og indkøbs-/logistikfunktion.

MARKEDSCHEF OG FABRIKCHEF Midnor Group AS (Norge).
Min rolle:

  • Analysere kunders betalingsevne og markedspotentiale.
  • Definere hvilken kundebase som var optimal ud fra de produktionslinier vi havde.
  • Gennemgå hvor vi skulle gennemføre investeringer for at optimalisere produktioner mod udvalgte kunder.
  • Personaleledelse og udvikling 120-150 ansatte.

DIREKTØR i Hitra Erhvervsforening (Norge).

SALGSCHEF i Hydro Seafood AS:
Min rolle:

  • Totalansvar for at sælge hele produktionen fra det som den gang var verdens største bearbejdningsenhed for laks gennem etablerede salgskanaler.
  • Beskrive specifikationer for hvert produkt, kalkulere pris og bidrag og opfølgning af leverancer mod hele verden (primært Asien, Europa og Nord-Amerika).
  • Udvikle nye produkter i tæt partnerskab med eksisterende og nye kunder.